Lucyna Rotter, Piotr Legutko, Włodzimierz Płaneta (fot.), Dziedzictwo chciane – dziedzictwo niechciane, Wydawnictwo AVALON, Kraków 2023.
ISBN 978-83-7730-644-4
To o książka o tym jaką wartość dla społeczeństw ma dziedzictw kulturowe, jakim językiem się posługuje by opowiadać nam o dziejach, postaciach, miejscach… To także podpowiedzi – jak wykorzystać ślady przeszłości i to co nowego w kulturze się dzieje, w branży turystycznej i eventowej. Jak promować się, wykorzystując dziedzictwo kulturowe, jak na nim budować produkt i jak to dziedzictwo promować i o nim mówić. Książkę wzbogaca bogata warstwa ilustracyjna. To fotografie zakątków Polski. Tych miejsc, które znane i zabytkowe, tych miejsc które czasem zapomniane, tych które zyskały nowe życie.
Spis treści
Wstęp.
I Kod kulturowy i jego rola w postrzeganiu przestrzeni kulturowej regionu..
1.1 Posługiwanie się symbolem w przestrzeni społecznej..
1.2 Semiologia w odniesieniu do kodu kulturowego i historycznego..
1. 3 Dziedzictwo materialne w kreowaniu marki miasta i regionu .
1.4 Dziedzictwo niematerialne w kreowaniu marki miasta i regionu.
II Koncepcja kreowania marki promocyjnej dla regionu z wykorzystaniem dziedzictwa kulturowego i historycznego.
2. 1 Dziedzictwo mniejszości narodowych i religijnych
2.2 Współistnienie chcianej i niechcianej – przeszłości i przyszłości
2.3 Współczesne przeobrażenia i zagrożenia
III Wykorzystanie dziedzictwa historycznego i kulturowego w promowaniu regionu
3.1 Historyczny aspekt znaczeniowy Krakowa.
3.2 Dziedzictwo lokalne i kulturowe
3.3 Cykliczne wydarzenia kreowane na bazie dziedzictwa historycznego..
IV Profil turystów preferujących turystykę kulturową na przykładzie Krakowie i Małopolsce
4.1 Analiza wielkości i struktur ruchu turystycznego w Krakowie i Małopolsce
4.2 Analiza marketingowego profilu turysty przyjeżdzającego do Krakowa
4.3 Atrakcyjność turystyczna regionu i analiza zachowań turystów.
Zakończenie
Bibliografia .