Dziedzictwo chciane – dziedzictwo niechciane

Lucyna Rotter, Piotr Legutko, Włodzimierz Płaneta (fot.), Dziedzictwo chciane – dziedzictwo niechciane, Wydawnictwo AVALON, Kraków 2023.

ISBN 978-83-7730-644-4

To o książka o tym jaką wartość dla społeczeństw ma dziedzictw kulturowe, jakim językiem się posługuje by opowiadać nam o dziejach, postaciach, miejscach… To także podpowiedzi – jak wykorzystać ślady przeszłości i to co nowego w kulturze się dzieje, w branży turystycznej i eventowej. Jak promować się, wykorzystując dziedzictwo kulturowe, jak na nim budować produkt i jak to dziedzictwo promować i o nim mówić. Książkę wzbogaca bogata warstwa ilustracyjna. To fotografie zakątków Polski. Tych miejsc, które znane i zabytkowe, tych miejsc które czasem zapomniane, tych które zyskały nowe życie.

Spis treści

Wstęp.

I Kod kulturowy i jego rola w postrzeganiu przestrzeni kulturowej regionu..

           1.1 Posługiwanie się symbolem w przestrzeni społecznej..

           1.2 Semiologia w odniesieniu do kodu kulturowego i historycznego..

           1. 3 Dziedzictwo materialne w kreowaniu marki miasta i regionu .

           1.4 Dziedzictwo niematerialne w kreowaniu marki miasta i regionu.

II Koncepcja kreowania marki promocyjnej dla regionu z wykorzystaniem dziedzictwa kulturowego i historycznego.

           2. 1 Dziedzictwo mniejszości narodowych i religijnych

           2.2 Współistnienie chcianej i niechcianej – przeszłości i przyszłości

           2.3 Współczesne przeobrażenia i zagrożenia

III Wykorzystanie dziedzictwa historycznego i kulturowego w promowaniu regionu

           3.1 Historyczny aspekt znaczeniowy Krakowa.

           3.2 Dziedzictwo lokalne i kulturowe

           3.3 Cykliczne wydarzenia kreowane na bazie dziedzictwa historycznego..

IV Profil turystów preferujących turystykę kulturową na przykładzie Krakowie i Małopolsce

            4.1 Analiza wielkości i struktur ruchu turystycznego w Krakowie i Małopolsce

            4.2 Analiza marketingowego profilu turysty przyjeżdzającego do Krakowa

            4.3 Atrakcyjność turystyczna regionu i analiza zachowań turystów.

Zakończenie

Bibliografia .

Wydawnictwo AVALON

A tu – RECENZJA KSIĄŻKI w „Trimarium”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *